Skip to main content
Skip table of contents

Toestel is niet bereikbaar

Als uw Yealink toestel niet bereikbaar is, kunt u de stappen in dit artikel volgen om mogelijke oorzaken en oplossingen te achterhalen.

  • Ziet u iets ongewoons op het display van het toestel, zoals "Service unavailable" of "IP-adres ontvangen"? Raadpleeg dan het onderstaande hoofdstukken.

  • Kan uw toestel niet worden gebeld, maar kunt u wel bellen? Mogelijk is DND (Do Not Disturb) per ongeluk ingeschakeld. U kunt dit uitschakelen via de knop op het toestel.

  • Wordt u niet gebeld wanneer een klant belt, maar bent u wel bereikbaar voor uw collega's op uw interne nummer? Dan is uw toestel mogelijk niet correct geconfigureerd in het belplan. Neem hiervoor (indien aanwezig) contact op met de beheerder van de telefonie centrale binnen uw organisatie of neem contact op met de supportdesk.

  • Als u gebruikmaakt van de Qaller App, Vamos App of Webcalls functionaliteit, is het mogelijk dat u de inkomende oproepen hebt uitgeschakeld. Raadpleeg het hoofdstuk "Bereikbaarheid Apparaten" in dit artikel voor meer informatie.

Service unavailable in display

Wanneer u "Service unavailable" of "IP-adres ontvangen" ziet op het display van het toestel, betekent dit vaak dat het aanmelden van het toestel op de centrale niet lukt. Met andere woorden, er is wel netwerkconnectiviteit, maar het account kan zich niet aanmelden.

Als andere toestellen ook aangeven "Service unavailable", zit het probleem waarschijnlijk elders in het netwerk. Als wij uw netwerkbeheer doen, kunt u direct contact opnemen met onze supportdesk. Als het netwerkbeheer wordt uitgevoerd door een andere dienstverlener, kunt u die dienstverlener vragen of er problemen zijn met het netwerk en/of dat de firewall mogelijk iets tegenhoudt. U kunt dit artikel doorsturen naar uw netwerkbeheerder waarin alle nodige technische informatie staat vermeldt.

Als er een enkel toestel deze melding aangeeft kunt u de volgende stappen doorlopen om het probleem mogelijk op te lossen:

  • Herstart het toestel door de stroom eraf te halen, 10 seconden te wachten en de stroom er weer op te zetten.

  • Voer een fabrieksreset uit op het toestel.

Als bovenstaande stappen niet hebben geholpen kunt u contact opnemen met de supportdesk.

IP-adres ophalen in display

Wanneer het toestel aangeeft “IP-adres ophalen” in het display betekend dat het toestel zich niet goed kan aanmelden op het netwerk. Dit kan een aantal redenen hebben. U kunt de onderstaande stappen uitvoeren:

  • Controleer of de internetkabel van het toestel aan beide zijden goed is aangesloten. Mogelijk is deze losgekomen.

  • Probeer het toestel aan te sluiten op een andere internetpoort om te controleren of het toestel werkt. Het kan zijn dat de huidige internetpoort niet actief of defect is.

  • Controleer of een andere internetkabel correct werkt. Als dit het geval is, overweeg dan de internetkabel van het toestel te vervangen, aangezien deze mogelijk defect is.

  • Voer een fabrieksreset uit op het toestel.

  • Als u het toestel heeft verplaatst, kan het zijn dat het nog een configuratie heeft voor het oude netwerk. Neem in dat geval contact op met de supportdesk voor assistentie.

Als de bovenstaande stappen niet helpen, kan het probleem mogelijk elders in het netwerk liggen. Als wij uw netwerkbeheer verzorgen, neem dan direct contact op met onze supportdesk. Als het netwerkbeheer wordt uitgevoerd door een andere dienstverlener, meldt u het probleem dan bij die dienstverlener.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.