Skip to main content
Skip table of contents

User Panel: Inkomende belroute

Met de inkomende belroute kunt u instellen wat er gebeurt wanneer uw interne nummer wordt gebeld. U kunt bijvoorbeeld aangeven dat uw interne nummer wordt doorverbonden naar uw mobiele nummer, een ander nummer, en nog veel meer. Dit artikel beschrijft alle beschikbare opties in de inkomende belroute.

De knoppen en schermen in dit artikel kunnen variëren, afhankelijk van de functionaliteiten die aan u als gebruiker zijn toegewezen (zie hoofdstuk 'Extra functionaliteiten' in dit artikel).

U kunt de inkomende belroute inzien en wijzigen via de Qaller App of het User Panel. In het User Panel klikt u linksboven op uw avatar, waarna het navigatiemenu met de inkomende belroute zichtbaar wordt.

image-20240201-091728.png

Volg originele belplan:
Laat oproepen binnen komen op apparaten waarop u bereikbaar bent (zie hoofdstuk ‘Bereikbaarheid Apparaten’).

Doorschakelen naar mijn mobiel:
Als u uw mobiele nummer nog niet hebt ingesteld, kunt u bij het activeren van deze optie uw mobiele nummer invoeren.

Doorschakelen naar mijn mailbox:
Als de beheerder de functie van een persoonlijke voicemailbox heeft ingeschakeld, ziet u de optie om gesprekken door te schakelen naar uw voicemailbox.

Doorschakelen naar:
Gesprekken doorschakelen naar een nummer naar keuze.

U kunt met de oranje schakelaar aangeven wat er moet gebeuren wanneer u een gesprek ontvangt.

Bereikbaarheid Apparaten

De blauwe cirkels geven aan op welke apparaten u bereikbaar bent. Als u bepaalde cirkels niet ziet, betekent dit dat de beheerder deze functionaliteit niet heeft toegewezen.

Incoming-Vast.png

De bereikbaarheid van uw vaste toestel, bijvoorbeeld een toestel op uw werkplek.

Incoming-Vamos.png

Dit is de bereikbaarheid van uw mobiele telefoon die gekoppeld is met de centrale (zie Vamos). Deze functie moet worden ingeschakeld door de beheerder.

Incoming-Qaller.png

De bereikbaarheid van de Qaller App. Deze functie moet worden ingeschakeld door de beheerder.

Incoming-Webcalls.png

Dit is de bereikbaarheid van de Webcalls, oftewel bellen via de browser (zie Webcalls). Deze functie moet worden ingeschakeld door de beheerder.

Via deze knoppen kunt u aangeven op welke apparaten u bereikbaar wilt zijn. Door op een knop te drukken, kunt u inkomende oproepen naar een apparaat aan- of uitzetten. Hieronder staan de drie verschillende statussen die een apparaat kan hebben.

Incoming-Enabled.png

Gesprekken komen op het apparaat binnen.

Incoming-Disabled.png

Gesprekken komen niet meer binnen op het apparaat.

Incoming-Offline.png

Het apparaat is niet aangemeld.(Alleen mogelijk bij Qaller App)

Persoonlijke belplan wijzigen

U kunt via het persoonlijk belplan verder instellen wat er moet gebeuren wanneer uw interne nummer wordt gebeld. U kunt verschillende belplanacties toevoegen aan uw persoonlijke belplan, waardoor u uw inkomende gesprekken kunt aanpassen naar uw persoonlijke wensen.

Let op, deze instellingen werken alleen als uw inkomende belroute is geselecteerd op "Volg originele belplan"!

image-20240201-112339.png

Om uw persoonlijke belplan te wijzigen klikt u op het ⚙ icoon naast “Inkomende Belroute”.

Vervolgens zal uw persoonlijke belplan zichtbaar zijn. Standaard ziet u alleen een belplanactie "Bel telefoon". Aan de linkerkant ziet u de verschillende "Apps" die de belplanacties vertegenwoordigen. Wanneer u een gesprek ontvangt op uw interne nummer, zal de beller van boven naar beneden de acties doorlopen. Hieronder staan de verschillende belplanacties beschreven.

belgroep.png

Met de belgroepactie kunt u oproepen doorsturen naar een groep collega's of externe nummers en de rinkelvolgorde instellen.

doorverbinden.png

Met de doorverbindactie heeft u de mogelijkheid om inkomende oproepen door te sturen naar een extern telefoonnummer, een specifieke belregel in de centrale of een collega.

bel-telefoon.png

Met de "Bel telefoon"-actie wordt u alleen op uw beschikbare apparaten gebeld.

voicemailbox.png

Met de "Voicemailbox"-actie wordt de beller naar uw persoonlijke voicemailbox gestuurd. Deze functie is alleen beschikbaar als de beheerder de persoonlijke voicemailfunctionaliteit voor u heeft ingeschakeld.

emailadres.png

Met de "E-mailadres"-actie wordt een e-mail gestuurd naar het opgegeven e-mailadres. In de e-mail staan het nummer van de beller en het tijdstip van het gesprek vermeld.

Voorbeeld persoonlijke belplan

Hieronder staat een indicatief voorbeeld van de wijzigingen die u kunt aanbrengen in het persoonlijke belplan van de gebruiker Ferry Brak.

image-20240201-125735.png

In Ferry's belplan is ingesteld dat zijn beschikbare apparaten eerst 10 seconden overgaan met de "Bel Telefoon"-actie. Daarna worden hij en zijn collega Stanley gebeld op hun beschikbare apparaten. Als er geen antwoord is, wordt er een e-mail gestuurd naar f.brak@voorbeeld.nl om Ferry op de hoogte te stellen van de gemiste oproep. De beller wordt vervolgens doorgestuurd naar Ferry's persoonlijke voicemailbox. Als de beller een voicemail achterlaat, ontvangt Ferry een melding over de ingesproken voicemail

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.