Skip to main content
Skip table of contents

Telefonie opzeggen

Als u besluit uw telefoniediensten op te zeggen, vinden we dat jammer om te horen. Om het opzeggingsproces soepel te laten verlopen, moet de opzegging in twee stappen worden uitgevoerd. In dit artikel worden de stappen beschreven die u moet volgen om uw telefonie op te zeggen.

Verzoek tot opzegging

Als u uw telefoniedienst wilt opzeggen en uw telefoonnummers wilt overdragen naar een andere provider, kunt u een aanvraag tot nummerbehoud indienen bij uw nieuwe provider. Uw nieuwe provider stuurt een verzoek voor goedkeuring van nummerbehoud naar ons. Wij geven pas goedkeuring aan dit verzoek als u een e-mail heeft gestuurd om uw telefonie op te zeggen. U kunt deze e-mail sturen naar administratie@accensys.nl. Als we geen opzeggingsmail van u hebben ontvangen, zullen we dit verzoek blokkeren omdat er nog een lopend contract is.

Wanneer wij het verzoek tot nummerbehoud hebben goedgekeurd, ontvangen wij een plandatum. Vaak is deze plandatum de huidige of volgende dag. De plandatum is de datum vanaf wanneer uw nieuwe provider de nummerportering kan initiƫren. De mogelijkheid om de nummers over te dragen blijft 3 maanden actief na de plandatum.

Verzoek tot stopzetten diensten

Vanwege technische beperkingen blijven alle telefoniediensten na het starten van de nummerportering nog actief aan onze kant. Dit komt doordat het achterliggende nummersysteem niet actief kan monitoren wanneer de nummers zijn overgezet.

Zodra uw nieuwe telefonieprovider heeft bevestigd dat alle telefoniediensten zijn omgezet of aangeeft wanneer alle telefoondiensten worden omgezet, kunt u de diensten bij ons stopzetten. U kunt dit ook van tevoren aan ons doorgeven, zodat we de verwijdering van de diensten aan onze kant kunnen plannen. U kunt deze aanvraag sturen naar support@accensys.nl. Houd er rekening mee dat het verwijderen van de diensten een verzoek tot wijziging (Request For Change) is en dat hiervoor 5 werkdagen nodig kunnen zijn.

Wanneer de diensten worden stopgezet, worden deze permanent verwijderd en kunnen ze niet meer worden hersteld.

U blijft de kosten voor de dienst verschuldigd voor de lopende maand waarin de opzegging plaatsvindt.

Overig zaken

Wanneer u de telefoniedienst wilt opzeggen, zijn er enkele zaken waarmee u rekening kunt houden:

Huidig belplan
Als u het huidige belplan wilt behouden in uw nieuwe telefooncentrale, kunt u inloggen op het Company Panel om het belplan in te zien.

Yealink toestellen
Als u gebruikmaakt van Yealink-toestellen en de nieuwe provider het Yealink RPS-systeem gebruikt om de configuratie op de toestellen in te laden, kunt u een verzoek indienen bij support@accensys.nl om de Yealink-toestellen uit dit systeem te verwijderen. Dit stelt de nieuwe provider in staat de toestellen te registreren in hun systeem.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.