Skip to main content
Skip table of contents

Wat te doen bij een storing

In deze, beperkte, instructie willen we u enkele handvatten geven wat te doen bij een (grotere) storing binnen uw ICT omgeving die door Accensys is geleverd en wordt beheerd. Door deze stappen te volgen komt u sneller bij de plek waar informatie te vinden is en heeft u beter inzicht in het proces dat gaande is tijdens een verstoring. Afhankelijk van de grote en het type verstoring kan het zijn dat wij niet alle kanalen kunnen gebruiken om u te laten weten wat er speelt, maar we proberen altijd minstens 1 kanaal up-to-date te houden met de stand van zaken.

Tevens staat onderaan de instructie een hand-out (pdf) welke u kunt downloaden en/of printen zodat alle medewerkers en collega's deze kunnen volgen bij een storing.

📘 Instructies

In geval van storing in de ICT omgeving volg dan onderstaande stappen:

  1. Kijk op de volgende websites of er een storing staat in de dienst waar u problemen ondervindt.
    status.accensys.nl
    status.telador.nl (voor telefonie gerelateerde problemen)
    allestoringen.nl (voor grotere of landelijke storingen)
    Als de storing hier staat vermeld zijn wij al druk bezig om de storing op te lossen of beheersen! Het is dan niet nodig om te bellen of mailen. Is de storing afgemeld/opgelost en heeft u nog altijd problemen? Dan kan u ons mailen of bellen en zal u worden geholpen om weer op te starten.

  2. Staat uw storing er niet tussen? Stuur dan een mail naar support@accensys.nl
    Probeer duidelijk te omschrijven wat het probleem is, “het doet het niet” is niet iets waar de support engineers mee kunnen werken.
    Denk bijvoorbeeld aan:
    - Is het 1 plek of medewerker? Of meerdere medewerkers/hele bedrijf?
    - Is er wel of geen stroom, of internet?
    - Afhankelijk van het type verstoring zijn er talloze vragen te bedenken. Probeer zo
    veel mogelijk relevante informatie te verschaffen over de verstoring zodat wij zo gericht mogelijk aan het werk kunnen voor u.

  3. Heeft u een email gestuurd, daar nog geen reactie op ontvangen en is er nog geen storing zichtbaar op de status pagina? Bel dan met de supportdesk!
    0348-480044 (ma-vr 08:00 – 17:30)
    Indien u beschikt over een 16x7 (ma-zo 06:00-22:00) contract bel dan buiten kantoor
    tijden uw storingsnummer en uw pincode.
    Als het een grotere storing betreft kan het zijn dat u een bandje te horen krijgt dat we op
    de hoogte zijn van de storing, u kan dan de verbinding verbreken, wij zijn er dan al mee
    bezig. Blijven bellen heeft geen zin, dit zorgt er alleen voor dat onze engineers worden
    afgehouden van het zoeken naar en oplossen van de storing.

Deze hand-out kunt u ook downloaden of uitprinten voor uw medewerkers

HANDOUT storing.pdf

📋 Gerelateerde artikelen

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.