Skip to main content
Skip table of contents

ASP Desktop Veelgestelde Vragen

Korte beschrijving waar deze veelgestelde vragen over gaan


Vanaf waar kan ik de asp gebruiken?

Vanaf bijna elke locatie waar u een stabiele internetverbinding heeft, hou er wel rekening mee dat hotels, of campings het RDP protocol kunnen blokkeren, en u dus geen verbinding kan maken.

Moet ik mijn ASP Desktop updaten?

Nee, dit doet Accensys.

Hoe kan ik de taal aanpassen in de ASP Desktop?

Als u bent aangemeld op de ASP Desktop gaat u linksonderin naar het Windows menu, selecteert u het tandwiel instellingen menu, gaat u naar tijd en taal.
Hier kunt u de weergavetaal aanpassen naar Nederlands of Engels.

Kan ik Teams gebruiken in de ASP Desktop ?

Nee, u kunt de vergaderfunctie niet in de ASP Desktop gebruiken, wel kunt u via de browser versie afspraken maken.

Ik zie geen C schijf binnen de ASP Desktop is dat normaal?

Dat klopt, op de ASP Desktop omgeving is de C schijf afgeschermd, dit om ervoor te zorgen dat er geen onvoorziene wijzigingen aan mogelijk Windows kritische bestanden doorgevoerd kunnen worden.

Mijn schijf in de ASP Desktop staat in het rood wat nu?

De schijven in de ASP Desktop zijn gedeeld, waarop elke organisatie zijn eigen gedeelte heeft.
De vrije schijfruimte wordt dagelijks gemonitord door Accensys, indien nodig worden de schijven uitgebreid.

Waar kan ik zien hoeveel data ik gebruik binnen de ASP Desktop?

Dit ziet u op de maandelijkse factuur, hier staat de opgeslagen data gespecificeerd.

Kan ik Google Drive/Onedrive/Sharepoint of vergelijkbaar gebruiken in de ASP Desktop?

Dit kan alleen in de browser, Google Drive / Onedrive en Sharepoint wordt niet ondersteund op de ASP Desktop omgeving.

Ik kan niet inloggen op de ASP Desktop en nu?

Dit kan verschillende redenen hebben, bijvoorbeeld geen of een instabiele internetverbinding.

Hoe kan ik applicaties aanvragen/opzeggen

verwijzing naar applicatie aanvragen artikel (nog maken)

Waar kan ik actuele storingen zien over de ASP Desktop?

Mochten er grote problemen zijn kunt u deze volgen op status.accensys.nl of status-accensys.nl .

Kan ik mijn persoonlijke mail gebruiken in de ASP Desktop?

Dit kan, de persoonlijke mail is toe te voegen aan Outlook, via de browser is het ook altijd mogelijk.

Ik wil een andere Multi Factor applicatie gebruiken dan DUO voor de ASP Desktop kan dat?

Nee, bij gebruik van 2FA dient de DUO app gebruikt te worden.

Kan ik een ASP Desktop account delen met iemand anders?

Nee, dit raden wij sterk af.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord niet meer weet?

Telefonisch contact opnemen met onze supportafdeling, of buiten openingstijden een mail sturen naar support@accensys.nl, dan wordt dit de eerstvolgende werkdag opgepakt.

Hoe kan ik een account opzeggen?

U kunt een mail sturen naar support@accensys.nl, geef hierbij aan of er nog iets bewaard moet blijven, of dat een forward van de mail gewenst is.

Waar en hoe kan ik het beste mijn bestanden opslaan?

Wij raden aan dit op de K schijf op te slaan, als dit geen gevoelige data is, als u documenten heeft die alleen u mag inzien kunt u deze het beste opslaan op de M schijf.

Ik wil een grote hoeveelheid data overzetten van of naar de ASP Desktop kopiƫren hoe doe ik dat?

Neem contact op met de Accensys supportdesk.


Mocht uw vraag hier niet tussen staan neem dan contact op met de Supportdesk.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.